czwartek, 16 sierpnia 2018

Ocena o mechaniku główniejsza od jego certyfikatu! Jaki silnik do gazu?

Ocena o mechaniku ważniejsza od jego certyfikatu!

Wierzymy tym mechanikom, których sami wypróbujemy albo których zlecą nam znajomi.

Wyjaśnia się poniekąd, iż entuzjastyczniej wyselekcjonujemy warsztat promowany niż uwierzytelniany.

Z uwierzeniem do mechaników trafia się różnie. Lokalni kierowcy są na to uwierzenie skazani, bowiem niewątpliwie – spora część z nas podróżuje wozami używanymi, wielokrotnie wiecznotrwałymi, które… szczerze się psują. Też większość z nas nie ma pojęcia, co naprawdę „pod maską piszczy”. Mamy za to duży wybór. Wedle Decyzyjnej Ewidencji i Nowin o Aktywności Gospodarczej samych małych zakładów mechaniki samochodowej jest dziś w polskim Państwie 191 tysięcy.

– Z tego powodu uradziliśmy przetestować, czym Polacy kierują się przy wyborze mechanika – powiada Marcin, którego celem jest zwiększenie zaufania kontrahentów i popieranie dobrych praktyk firm w Polsce. Wyniki sondażu okazały się nadzwyczaj przyciągające.
Wyśmienity mechanik to wierna osoba

W sondażu zadane zostały dwa pytania tyczące się decyzji o wyborze mechanika samochodowego. W pierwszym z nich: „Co jest dla ciebie najdonioślejsze przy wyborze mechanika samochodowego?”, aż 91 procent opiniodawców wyselekcjonowało reakcję „zaufanie – opinie i polecenia”. Co przyciągające, odpowiedź ta zdecydowanie odskoczyła jednocześnie kryterium marki, czyli fakt, że dany serwis jest uwierzytelniany (na tę alternatywę zagłosowało wyłącznie 6 proc. ankietowanych), a także kryterium lokalizacji (3 proc. głosujących).

– Wychodzi na jaw wskutek tego, iż po prawdzie nie poszukujemy zakładów, które są najbliżej naszego domu czy których jakość ręczą peryferyjne certyfikaty, jakkolwiek takich, które cieszą się przednią cenzurką i zostały sprawdzone poprzez innych – powiada Marcin.

Akredytują to również efekty drugiej części sondażu, w której przeszło połowa ankietowanych nadała, że woląc dany zakład, z początku monitoruje, co myślą o myśli internauci i znajomi (66 proc.), ewentualnie wypróbowuje go osobiście (30 proc.).

Michał dopisuje, iż w szczególności dla małych i statystycznych zakładów usługowych odmowne opinie mogą być szczerze kolcem do trumny. Czynnik ten częstokroć stosuje konkurencja, która np.. zamieszcza w Internecie fałszywe negatywne interpretacje.
Niezawodność i uczciwość mechanika - to kalkuluje się!

Posiadacze korporacji zajmujących się naprawą wozów świetnie zdają sobie sprawę z tego, że polecenia są najlepszą reklamą. Przekazaniem Tomasza, posiadacza serwisu Mecha z Ząbkowic, można je zdobyć wyłącznie w jeden sposób – rozpatrując petenta grzecznie.
– Trzeba modernizować tak, jakby się to czyniło dla samego siebie, a więc solidnie i grzecznie – mówi Tomasz. – W żadnym razie dla przykładu nie namawiamy interesantów na wymianę części, które nie są nawiasem mówiąc zużyte, lecz cierpliwie oznajmiamy, jak dużo przy tym kilometrów może z nimi stuknąć, zanim powinno się będzie je wymienić – dodaje panisko Tomasz. Jaki motor do gazu?

Wziętość instalacji Lpg w kraju nad Wisłą nie maleje. nasza ojczyzna jest przykładowym z wiodących krajów w Europie w ilości aut zasilanych tzw. „błękitnym paliwem”. Rozstrzygają o tym nie ulega najmniejszej wątpliwości względy oszczędne, bo między innym dzięki niskiej banderoli, wartość litra gazu wynosi jeżeli w ogóle połowę opłaty etyliny 95-cio oktanowej. O jak wiele prawie każdy motor benzynowy można przekształcić na zasilanie gazowe, to nie w kółko Macieju taka operacja jest zyskowna, bowiem wspólnie z rosnącymi wymaganiami w materii osiągów i emisji substancji wrogich, komplikacja współczesnych jednostek pędnych wymaga nadzwyczaj dużą zapłatę organizacji do zasilania opcjonalnego, albo w krótkim czasie wychodzi na jaw destruktywna dla silnika naszego wozu.

Wtrysk pośredni benzyny- wtryskiwacze (element podający paliwo do silnika) są umieszczone w poborcy wciągającym, w pewnej odległości od przegródki kremowania i paliwo odbiera się do walca przez napy ssące na pewno jako mikstura z powietrzem. Wtrysk bezpośredni etyliny do cylindrów to w dalszym ciągu rozwiązanie, gdzie wtryskiwacze występują szczerze w głowicy napędu, nad poruszającym się kafarem. Takie usytuowanie, obok komory spopielania powoduje - zobacz - taśmy z nadrukiem - dotkliwe grzanie się wtryskiwaczy, o ile zastosujemy najbardziej modną obecnie instalację lotną 4. generacji z wtryskiwaczami lotnymi umieszczonymi w poborcy ssącym i wtryskiwacze benzynowe pozostaną wyłączone, przywiedzie to ich błyskawiczne przegrzanie i niedociągnięcie. Problem ten nie występuje w napędach o wtrysku niebezpośrednim. Rozwikłaniem dla wtrysku niewyniosłego jest instalacja gdzie na przestrzeni profesji z najobszerniejszym jarzmem termicznym (duże prędkości obrotowe, zuchwałe przyspieszanie) eksploatowana jest też benzyna chłodząc od czasu do czasu wtryski, tymczasem integralny rozrachunek jest taki, że auto eksploatuje przykładowo 7 l gazu i 3-4 l benzyny na 100km, czyli ekonomizację jest mniejsza, a i koszt samej instalacji większy. Istnieje w tym przypadku także trafie Lpg nieomal doskonała, produkt tzw. 6. generacji. Wprowadzona niewiele lat w przeszłość poprzez spółkę Vialle, wykorzystuje do własnej robocie tylko szynę wtrysku etyliny, a więc działa na tej samej przesadzie i tych samych wtryskiwaczach. Wóz może stać się uruchamiany na dzień dobry na zasilaniu lotnym i de facto benzyna może służyć zaledwie awaryjnie. Koszt samej eksploatacji jest nieznaczny, wskutek na raczej zerowe zniszczenie etyliny, wprawdzie cena instalacji dla napędu czterocylindrowego to obecnie coś koło tego 8 tys. zł. Ogólnie rzecz biorąc, żeby oszczędzać na bani, wypada unikać motorów z towarzyskim wtryskiem.
Konstrukcja głowicy niezłomna na podniesione temperatury spalania, z od biedy małą ilością zaworów. W ciągu profesji napędu na bani, temperatura zapłonu jest ociupinę większa niż w wypadku etyliny. W co poniektórych silnikach wychodzi na jaw, że po najechaniu kilkunastu-kilkudziesięciu tysięcy kilometrów towar gniazd zaworowych i samych zaworów wymięka wypaleniu i ważny jest drogi remont, który jest tym droższy im więcej silnik posiada walców i wspomniętych zaworów. W weryfikacji jak nasz silnik znosi zasilanie gazem pomocne będą cenzurki renomowanych warsztatów, które do niektórych napędów wręcz odmawiają montażu instalacji. Marka Prins, jeden z prowadzących w dziedzinie autogazu zamieściła dodatkowo listę silników- tzw. listę prinsa, w których jej scedowaniem istnieje powiększone ryzyko niedociągnięcia głowicy.
Hydrauliczna kalibracja zaworów silnika. Wespół ze zużyciem jednostki napędowej luz w mechanizmie rozrządu podnosi się i koniecznie musi być nieustająco kompensowany. Na gazie dzieje się to prędzej, też w tych motorach, których głowice świetnie tolerują Lpg. W przypadku regulacji hydraulicznej spełnia się to samoczynnie przez nadzwyczajne popychacze. W silnikach z kalibracją manualną trzeba o tym pamiętać i realizować obserwacji częściej niż przy zasilaniu zaledwie benzynowym. Idealnym wzorem napędów wymagających pod tym względem są jednostki Subaru, które mają posadę na bani dość dobrze, natomiast wymagają rozpowszechnionej kalibracji zaworów. Jest to do tego stopnia nieprzyjemne, że motory te mają strukturę typu pięściarz (tłoki są na etacie w poziomie) i do regulacji zazwyczaj trzeba rozciągać silnik. Istnieją także samochody, w których bezrefleksyjna regulacja zaworów jest prosta albo jest wymuszana niezwykle sporadycznie np.. starsze siniki Nissana.
Brak turbodoładowania. Jest to kłopot sporo mniejszy niż kilkanaście lat wcześniej. Silnik z turbosprężarką ma reprezentatywne wymagania w sprawie zadysponowania w paliwo. W sytuacji włączenia doładowania, potrzebne jest natarczywe wzmożenie porcje paliwa. Już wykorzystywane komponenty w dobrych instalacjach Lpg zaradzą temu zadaniu, mimo to silnik bez turbosprężarki łatwiej i taniutkiej jest zagazować.

Na koniec, najbardziej odpowiednie budowy do inscenizacji w zasilanie lotne to silniki nestora typu o małym szczeblu gmatwanin, Należy także brać w rachubę, iż taka przeróbka w najwyższym stopniu się opłaca w wielkich jednostkach, gdzie zużycie benzyny jest strzeliste, wtenczas oszczędności są znaczne i amortyzacja wydatków instalacji zachodzi szybko.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.